ul.1 Maja 17, 77-100 Bytów
Człowiek samodzielny to człowiek wolny i odpowiedzialny za podejmowanie przez siebie działania. Działanie samodzielne to takie, które spełnia trzy kryteria
Cele programu powinny wskazywać nauczycielowi kierunek działań umożliwiający realizację podstawowych zadań wychowania przedszkolnego, jakim jest wspomaganie rozwoju dziecka.
Niska samoocena i brak pewności siebie często wynikają z wychowawczych błędów. Dlatego warto wiedzieć, jak krytykować i jak chwalić, by młodzi ludzie mieli prawidłową samoocenę. Rozmowa z Jolantą Kwasiborską-Suchecką, psychologiem.
Rozwój mowy ludzkiej dokonuje się stopniowo i ściśle powiązany jest ze słuchem. Ośrodki słuchowe w korze mózgowej powstają w okresie płodowym i płód odbiera dźwięki – drgania powietrza przez powłoki brzuszne matki.
Nakryciu stołu urody dodaje wystrój regionalny, stylizowany ludową trądycją. Najszlachetniejszym kolorem obrusów była wprawdzie zawsze biel, ale warto pamiętać, że nasze prababcie czyniły w tym względzie pewne wyjątki.
Dzieciom potrzebne są jasne, przejrzyste reguły – wiedza o tym, jakie zachowania akceptujemy, a jakie nam się nie podobają.
Co oznaczają barwy kraszanek wielkanocnych?
żółty – światło i słońce. Daje radość i siłę. Jeśli tego życzysz bliskiej osobie, podaruj jej żółtą, optymistyczną pisankę. Dzieląc się z nią radością dasz jej także komunikat, że zależy ci na kontakcie z nią, na porozumieniu.
Nawyki żywieniowe, które zostaną ukształtowane w wieku kilku lat, najczęściej pozostają na większość życia. Podpowiadamy więc, co powinno znaleźć się na talerzu przedszkolaka, aby miał siłę do nauki, zabawy i mógł zdrowo się rozwijać.
Trzylatek rozbiera się i ubiera, zjada, myje się i sprząta z coraz mniejszą pomocą dorosłego. Najtrudniejsze do opanowania są drobne ruchy rąk – co jest związane z niepełną dojrzałością włókien nerwowych w dłoniach oraz słabym współdziałaniem rąk i oczu. Na przykład, dziecko nie potrafi zawiązać sznurowadła, choć już jeździ na rowerku.
Staraj się jak najwięcej mówić o przedszkolu. Musisz mówić, że będzie się mogło tam bawić z kolegami, rysować kredkami i lepić z plasteliny i że będą tam duże sale i zabawki. Jeśli będzie ci zadawało pytania, nie pozostaw żadnego z nich bez odpowiedzi.
Ponieważ w rozwoju dzieci w wieku trzech i czterech lat obserwuje się duże różnice indywidualne i różne tempo rozwoju uwarunkowane m.in. odmiennymi doświadczeniami rodzinnymi, to nie sposób podać precyzyjnych norm rozwojowych.
Teraz, kiedy już chcę czasem sam decydować nadal oczekuję, że będziecie spełniać moje życzenia, jednak nie bez ograniczeń. Mimo tego, że teraz wydaje Wam się, że nic nie stoi na przeszkodzie zaspokajania wszystkich moich pragnień – uwierzcie mi – na dłuższą metę nie wyjdzie mi to na dobre.
Sposoby pracy z dzieckiem agresywnym: dostrzeganie agresywnych zachowań przez dzieci i ich wyrażanie, niwelowanie przyczyn wściekłości i złości, uczenie się rozumienia siebie i innych, opanowywanie i przezwyciężanie złości i agresji, budowanie poczucia własnej wartości oraz nawiązywanie nieagresywnych kontaktów i pokojowe rozwiązywanie konfliktów.
Przedszkole nr 1 w Bytowie
ul. 1 Maja 17, 77-100 Bytów
sekretariat@przedszkole1.bytow.pl
IODO - Mateusz Szenbek
tel. 513 850 227